Manapság már minden olyan vezető tudja, hogy nem elegendő egy vállalatot számokban mérni és vizsgálni, aki nagy sikereket ér el napi szinten, vagy épp szeretné szervezetét erre az eredményre elvinni. Nem elég a látványos adatokat és tényezőket vizsgálni. Szükség van számos esetben, inkább úgy mondhatnánk, hogy rendszeresen a felszín alá tekinteni, és vizsgálni a stresszt, a munkahelyi légkört, a munkavállalók munkakörülményeit és még sorolhatnánk a tényezőket. Ha ezekkel nem foglalkozunk szervezetünk nem válik alkalmatlanná a mindennapi munkára. Termelés lesz, munkavégzés lesz, szolgáltatást tudnak nyújtani. Nem fog azonban a vállalat átütő, mindent elsöprő és fenntartható sikereket elérni. Elég egy váratlan esemény, egy probléma, melyre a szervezet nem tud elég gyorsan vagy elég hatékonyan reagálni, károkat szenved el. Olyan károkat, melyeket minimálisra csökkenthetett volna, ha az úgynevezett láthatatlan tényezők is vizsgálva és kezelve lennének a mindennapi és stratégiai működésen keresztül.
Az egyik eszköz, mellyel biztosíthatjuk vállalatunkat a folyamatos fejlődés útján nem más, mint a coahing. Beszélhetünk szervezeti és egyéni coahingról egyaránt, mely biztosítja a munkavállalók, vezetők számára a folyamatos fejlődést, kompetenciáik folyamatos és tartós csiszolását, az új tudásanyagok megtanulását. Ezek a tényezők nem feltétlenül szakami tudást bővítenek. Minden olyan dolgot azonban csiszolnak és fényesítenek, amelyek a láthatatlan tényezők világát kicsit közelebb hozzák miden dolgozóhoz, így segítve azok felismerését és kezelését. Ilyen lehet például konkrét példákon keresztül vezetett technikákon át tanult stresszhelyzet kezelési lehetőségek megtanulása. Nem mindegy ugyanis, hogy egy-egy munkavállaló a fellépő problémákra vagy épp lehetőségekre hogyan, milyen technikákkal, milyen lelkülettel és milyen gondolatokkal reagál. Természetesen számtalan tényezőt vehetünk itt is figyelembe, mint például a gyorsaság, a megoldási hatékonyság, és maga a technika, vagy épp az, hogy egyáltalán felismerjük-e a helyzetet magát.
És ez csupán egy tényező a sok közül, mely összességében egy jól felépített, megtervezetett vállalati coachingon keresztül hatalmas és gyors fejlődést tud hozni egyes szervezetek szintjein, és azok összehangolt fejlesztésével vállalati szinten egyaránt. Felbecsülhetetlen értéket képes nyújtani egy ilyen szolgáltatás igénybevétele, nem beszélve arról, hogy ez az eredmény tartós, így hosszú távon segíti végig a vállalat életét a fejlődés útján.